Son güncellenme :28.03.2017 0:22

Anasayfa > Alt Manset, Belçika, Gazete, Manset > Hollanda’da yerel medya skandalı konuşuluyor!?

28.03.2017 Sal, 0:22

Hollanda’da yerel medya skandalı konuşuluyor!?

Hollanda’nın yüksek tirajlı gazetelerinden Het Parool ilginç bir araştırmaya imza atarak, medyacılık adı altında Hollanda devletinden para koparan FETÖ’nün propaganda organı Zaman Vandaag ve Sonhaber.eu adlı kimi sözde haber sitelerinin nasıl yolsuzluk yaptıklarını deşifre etti.
Sivil toplum kuruşları ise yolsuzluk yapanlara tepkili.
İşte rakamlarla kimi medya organlarındaki yolsuzluk furyası.
Ömer Aşıran’ın imtiyaz sahibi olduğu Sonhaber.eu’nun Hollanda’da kışkırtıcı yayın yaptığı tespitini ortaya koyan Het Parool, Aşıran’ın Eğitim Kültür ve Bilim Bakanlığı’na (misterie van OCW) bağlı teşvik fonundan yıllar içinde 115.000 Euro para aldığını deşifre etti.

‘İFLAS’ GÖRÜNDÜĞÜ İÇİN
DEVLET PARAYI GERİ ALAMIYOR

Teşvik fonundan yapılan açıklamaya göre, nitelikli dolandırıcılık sonucu Sonhaber.eu’nun iflas ettiği görüntüsü vererek, gazetecilik yerine başka işlerle uğraştığını ve gazeteciliği başarıyla yapmadığı için battı göründüğünü söyledi. Fon, şirketler iflas edilmiş gösterilip battık göründüğü için, basın faaliyetleri için verilen paranın geri alınamadığını Het Parool’a belirtiyor.

YOLSUZLUĞU TÜRK MEDYASI DA YAZDI
Olay Türkiye’de de gündem oldu. Vatan gazetesi ise konuyu “Hollanda’daki Türk haber siteleri yolsuzluk batağında” başlığıyla gündeme taşıdı. Vatan, “Het Parool, Ömer Aşıran’ın imtiyaz sahibi olduğu Sonhaber.eu ve Mehmet Cerit’in imtiyaz sahibi olduğu Zaman Hollanda adlı FETÖ’nün propaganda medyasının yaptığı yolsuzlukları belgeledi” ifadelerini kullandı.

ÖMER AŞIRAN’A GELEN PARA
DUDAK UÇUKLATTI

En büyük borçlular arasında en kışkırtıcı yayınları yaptığı yazılan Sonhaber adlı site gösteriliyor.
Resmi verilere göre, Ömer Aşıran’ın imtiyaz sahibi olduğu Sonhaber 2009 yılından itibaren, yıllık bütçe olarak 115.000 Euro para alıyor.
Eğitim Kültür ve Bilim Bakanlığı’nın teşvik fonundan astronomik düzeyde paranın verilmiş olmasına rağmen, Sonhaber beceriksiz ve kötü yönetim sonucu büyük borçlar oluşturdu, gelir yetersizliği ve borçlar ödenemiyor görününce ise sonunda iflasını verdi. Ancak bir süre sonra tekrar devam etmiş olması ise yolsuzluk yapıldığına işaret olarak Het Parool’da yer alıyor. Het Parool, Sonhaber’i iflas gösterten Ömer Aşıran’ın Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın arkasına saklanmasını da satırlarına taşıyarak, yolsuzluk sonucu kesilen para nedeniyle ortada kalan Sonhaber’in Türkiye’den yeni kaynaklardan para bulmak için kendisine ‘Erdoğan yanlısı’ tabanın sözcüsü gibi göstermeye çalıştığını iddia etti.

YOLSUZLUK VE USULSÜZLÜK YAPANLAR
YÜZÜNDEN TÜM TÜRK MEDYASI HEDEFTE

Yolsuzluklardan ötürü Bakanlık fonu tüm Türkçe medyası üzerinden sıkı yönetim uygulayacak ve fondan daha az verileceği açıklandı.

MİLLİ GÖRÜŞ’ÜN YAYIN ORGANI DOĞUŞ
Stichting Anadolu Vakfı ise Türkçe gazete olarak Doğuş’u yayınlıyor. 218.000 Euro verilen yayına, 28 Ocak 2013’te 156.000 Euro verildi. Doğuş’un eski genel yayın yönetmeninin Milli Görüş Kuzey-Hollanda başkanı Mehmet Erdoğan olduğu belirtilerek Het Parool’a konuşmak istemediği yazıldı.

FETÖ PROPAGANDA YAYINLARINA
HOLLANDA DEVLETİNDEN PARA YAĞDI

Medya görüntüsü adı altında büyük kargaşa ve provokasyonlara imza atan, ‘terör örgütü yöneticiliğinden aranan kaçak FETÖ’cü Mehmet Cerit’in imtiyaz sahibi olduğu FETÖ propaganda organı Zaman Vandaag ve Zaman Hollanda’yı yayınlayan Zaman’a ise 2007’de 160.000 Euro verildi. gazetecilik kisvesi adı altında şantaj, montaj ve uydurma iftiralarla örgütün menfaatlerini sağladığı belirtilen FETÖ medyasının Zaman Vandaag adı altında tek Hollandaca yayın yapan olması dikkat çekti.

EKİN DERGİSİ
2005 ve 2010’da Ayhan Sucu’nun başında olduğu ve attığı iğrenç iftiralarıyla bilinen Vedat Gültekin’in yürüttüğü Ekin dergisi’ne ise toplam 184.000 Euro verildi. ‘Kiralık kalem’ olarak adlandırılan FETÖ’yü aklayan radikal sol görünümlü ve ‘Taraf gazetesi ayarındaki’ lömpen Vedat Gültekin, 2013 yılındaki FETÖ’cü 17/25 darbe girişiminden sonra Cumhurbaşkanı Erdoğan’a ve AK Parti’ye yaptığı ölçüsüz iftiralar ve hırsızlık ithamlarıyla gündeme gelmişti. 15 Temmuz FETÖ darbe girişiminin başarısızlıkla sonuçlanması ve Dergi’nin batmasıyla birlikte Gültekin sessizliğe gömüldü.
Het Parool’un araştırmasına göre yolsuzluğa bulaşan Hollanda’daki Türk medyasının grafiği

FON MÜDÜRÜ AÇIKLADI:
BUNDAN SONRA YOK!

Fon müdürü René van Zanten, Het Parool’a yaptığı açıklamada verilen paraların amaca gitmediğini itiraf ediyor. Zanten’a göre göçmen kökenlilerin daha fazla okuması hedeflenmiş, onun için gevşek davrandıklarını ifade ediyor. Zaten, aşırı istismar ve yolsuzluktan ötürü 2010 yılında para dağıtımını durdurduklarını, Sonhaber ve Zaman gibi yayınların bilim ve gerçeklerden uzak, kutuplaştırıcı ve ayrıştırıcı anlayışlarından haberi olmadığını söylüyor.

FON MÜDÜRÜ’NÜN ELEŞTİRDİĞİ AŞIRAN
DAHA ÖNCE ‘GAZETECİLİĞİ YETERSİZ’ DİYE
SORUŞTURMA GEÇİRMİŞ

Het Parool, Sonhaber imtiyaz sahibi Ömer Aşıran’ın açıklamalarına geniş yer verdi.
Araştırması sonucu, Sonhaber’in bağlı olduğu ve batırılan SONT Vakfı’nın (Stichting Omroep Nederlandse Turken) başkanının Ömer Aşıran (Omer Asiran) olduğunu belirten Het Parool, Aşıran’ın AK Parti’nin sözde aktif üyesi olduğunu iddia ederek, AK Parti’yle ilgisi olmayan yolsuzluklar üzerinden Türkiye’ye ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’a saldırdı. Aşıran’ın ise devlet fonlarından para koparmak için kendisine AK Partili görüntüsü verdiği iddia edildi.

DÜZENBAZLIK İÇİNDE DÜZENBAZLIK!
Yolsuzluk iddiaları üzerine bakanlığın görevlendirdiği bağımsız bir araştırma bürosunun yaptığı araştırma sonucunda Sonhaber’in gazetecilikten uzak ve başarısız iş yapıldığını tespit ettiğini yazan Het Parool bunu Ömer Aşıran’a sordu.
Ömer Aşıran ise Het Parool’a yaptığı açıklamada; “Daha fazla sübvansiyon (karşılıksız para) gelmediği için iflas ettim. Yoksa sağlıklı bir işletmem olurdu. Sonhaber’in işini başarılı yapıp yapmadığı ile ilgili bir araştırma bürosunun araştırma yaptığı doğru. Gazetecilik yapmadığımız raporda yazıyor. Araştırma raporuna hala katılmıyorum.” diyerek, siteyi yayınlayan ve Aşıran’ın başkanı olduğu SONT Vakfı’nın artık siteyle ilgisinin olmadığını iddia etti. Aşıran ayrıca Erdoğan taraftarı olduğunu iddia etti.
Hollanda Türkleri Konseyi Başkanı sosyal-antropolog Sefa Yürükel, Het Parool’un bazı Türk medya organları hakkında ortaya koyduğu yolsuzluk skandalı hakkında gündem yaratan açıklamalarda bulundu.

HOLLANDA DEVLETİ NEREDE(?);
YOLSUZLUK YAPANA HAK ETTİ CEZA VERİLSİN

Yürükel tavsiyelerde bulunarak şöyle konuştu; “Sanıyorlardı ki bunlar Hollanda devleti hiç ilgilenmiyor ve Türkçe bilmiyor. Ama şunu unutmasınlar ki, Hollanda’da yetkililer Türkiye’de çıkan gazeteleri bile tercüme ediyor. Ben yetkililere şunu öneriyorum yolsuzluğa bulaşanların, hiç acımadan üzerine gitsinler ve bunlara hak ettikleri ceza verilsin. Hollanda devletini dolandırmak demek aynı zamanda vergisini veren emekçi Hollanda Türklerini dolandırmak demektir. Nitelikli dolandırıcı, ‘tarif edilemeyen alçak’tır.
Hollanda devleti bu tip medya görünümlü yapılanmaları daha sık denetlemeli. Bununla kalmamalı, bunlara reklam verenleri de kesinlikle denetlemelidir. Yaptıkları evrensel gazetecilik etiğine tamam aykırıdır. Biz özgür, özgün, tarafsız ve içerikli medyacılık istiyoruz. Şu anda bunların yaptığı gazetecilikle meslek yerlerde sürünüyor. Hollanda devleti nitelikli dolandırıcıların sözde medyası yerine, toplumu ayrıştırmayan, reklamlarla yönlendirilmeyen, başka dillere de eğilen, çalışmalarını toplumsal yarara göre yapan medyaya destek vermelidir. Hollanda yetkilileri kararlarını iyi verilmelidir, çünkü medya toplumun iletişim aracıdır.” dedi.
Avrupa Türk Gazetesi

YORUMLAR

Bu Haber 223 kez Görüntülenip Okundu